ŞİKAYET BÖLÜMÜ
SORUMLULUĞUN REDDİ BEYANI:
Bu sitenin bu sayfa da dahil olmak üzere bütün sayfalarında yayınlanmış bulunan ziyaretçi yorumları kişilerin kendi görüşleri olup yazılanlardan haklituketici.blogspot.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz!
Hak sahipleri, burada yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını düşündükleri her türlü materyal ile ilgili, herhangi bir iletişim yolunu kullanarak iletişime geçtikleri takdirde ilgili materyal derhal yayından kaldırılacaktır.
Copyright ©
HAKLI TÜKETİCİ | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com
Bilgisi olan yardimci olabilir mi?
YanıtlaSilLg g4 telefonum bozulmustu servise verdim cihaz degisikligi yaparak yeni bir telefon verdiler.
Yeni verilen cihazda da ghost scroon soru olustu ve tekrar servise verdim bu sefer de ise kullanici hatasi diye geri yolladilar. Bende THH ye basvru yaptim ve karar lehime sonuclandi 2163 lira iade edecekeler. Yalniz THH ye basvururken ILK ALDIGIM LG g4 un faturasindaki IMEI baz alarak karar kagidana bu imei yazmislar. Halbuki verilen 2. Telefonun imei yazilmasi gerekiyordu. Cunku bilirkisi 2. Telefonu benden isteyim ona gore thh ye rapor sunup kullanici hatasi degil fabrika hatasi diye rapor sunmustu.yani beni hakli bulmustu. Suan ben ne yapmaliyim kararin duzeltilmesi icin thh ye dilekce mi yazacagim yoksa direkt Media markt a gidip kararin onaylanmasi icin ben geldim mi diyim ? Thh yu ararin pek sorun olmayacgini dusunuyoruz ama sen once bir media marka git parani almaya calis sonucta 1. Tel de 2. Telde senin uzerin kayitli senin faturalarin anlayisla karsilayabilirlr dedi ???
Merhaba,
SilKarar düzeltme için hakem heyetine bir dilekçe verebilirsiniz elbette. Ancak onların size şifahen dediği gibi öncelikle Media Markt'a da başvurabilirsiniz. Fatura bir delil olduğundan ve iade edilecek bedel buna göre belirlendiğinden karara faturadaki IMEI aynen geçirilmiş olabilir.
Firmaya başvurursanız problem çıkarmadan paranızı ödeyebilirler. IMEI değişikliğinin sebebini sorarlarsa da servis değişim raporlarıyla durumu zaten açıklayabilirsiniz.
Bunun yanı sıra firma 15 gün içinde karara itiraz etmezse karar kesinleşir ve size bu parayı kesinkes ödemek zorunda kalırlar. Bu durumda da yine hiçbir problem yaşamadan paranıza kavuşursunuz.
Tüketici mahkemesinde karara itiraz ederlerse de mahkeme heyetten dosyayı isteyecektir. Dosyadaki bilirkişi raporunda hâliyle 2. telefona ait IMEI numarası bulunur. Ayrıca siz de elinizdeki telefonun garanti kapsamında değiştirildiğine dair servis raporları ve sair belgeleri mahkemeye sunabilirsiniz. Bu durumda süreç biraz uzamış olsa da yine lehinize sonuçlanacaktır.
Size sırasıyla tavsiyelerim; öncelikle elinizdeki kararla Media Markt'a başvurup eğer burada problem yaşarsanız vakit kaybetmeden bir dilekçeyle hakem heyetinden kararın düzeltilmesini talep etmenizdir. Bu aşamada karşı taraf süreci uzatmak adına karara itiraz ederse de bir cevap dilekçesinde durumu anlatmanız ve delilleriniz arasına hakem heyeti dosyasını, bilirkişi raporunu, servis değişim raporunu, garanti raporlarını vs. ekleyerek davaya cevap vermenizdir.
Kolay gelsin.
Cevabiniz icin cok tesekkur ederim. Yalniz sunuda merak etmekteyim. Karara itiraz etmediler. Kararin bana ve karsi tarafa ulasmasindan 35 gun gecti. Yani yasal 15 gunluk sure coktan gecti. Karar kesinlesti velhasil. Pazar gunu mediamarka gidecem sayet parayi iade etmezlerse yani karari duzeltin derlerse her sey sil bastan mi olacak? Yani incelenen telefon yine bilir kisi raporuna oradan kurul toplantisina akabinde yeni bir karar mi aciklanacak yoksa sadece yanlis imei nosunu duzeltip tekrar tebligat mi gonderecekler?
YanıtlaSilRica ederim, Serdar Bey.
SilKararınız, itiraz edilmeden kesinleşmiş ise tıpkı kesin hüküm haline gelmiş bir mahkeme kararı gibi icraya konulabilir. Bu nedenle karar karşı tarafa tebliğ edilmiş ve üzerine de 15 günlük itiraz süresi geçmiş (yani karar kesinleşmiş) ise firmanın parayı ödememe veya sizden kararı düzelttirmenizi isteme gibi bir durumu söz konusu OLAMAZ! Kararın kesinleştiğini heyetten net olarak öğrendiyseniz, kendi rızalarıyla parayı iade etmemeleri halinde İLAMLI İCRA yoluna başvurabilirsiniz. Sizin bu takibinizi icraya itiraz ederek durdurmaları da mümkün değildir. Çünkü kesin karar, ne olursa olsun yerine getirilmek zorundadır! Hatta ve hatta firma, bu kesinleşmiş karardan sonra size karşı bir dava bile açsa bu dava dinlenmez, dikkate alınmaz! Dolayısıyla sizin yeniden bir başvurunuza, tekrar bilirkişi incelemesi yapılmasına vs. de gerek yoktur. Yine de umarım sizi icraya mecbur etmeden paranızı öderler.
Alican bey cevaplariniz icin cok tesekkur ederim. Yarin media marka gidiyorum ins. Dediginiz sekilde telefonu iade edecegim, para iadesi yapmazlar ise (yanlis imei nosu vs. Diyerek) ilamli icra baslatmayi dusunuyorum. Bu arada ogrendimki karar kesinlikle kesinlesmis THH ye sordum. BENIM CEKINCEM şu ki ilamli icra ile 2163 lirayi aldik diyelim; yarin oburgun yanlis imei yuzunden bana bir dava acabilirler mi ( kesinlesmis karar yuzunden ilamli icrayla parani aldiniz ama yanlis bir imei ile aldiginiz icin sizi mahkemeye veriyoruz Serdar ") deseler ne yapacagim acaba?
YanıtlaSilBirde parayi eksik yatirirlar ise yine ilamli icraya basvurabilir miyim yada alternatif olarak ne yapmam gerek?
Karar itirazsız kesinleştiğine göre özellikle Media Markt gibi büyük firmaların sorun çıkarmadan parayı ödeyeceklerini tahmin edebiliriz. (Neticede burada IMEI de garanti kapsamında değişmiş.) Şubede problem yaşarsanız bile genel merkeze telefon/mail yoluyla başvurup durumu anlatabilir ya da 'sikayetvar.com' gibi siteler üzerinden herkese açık şekilde "kesinleşmiş karar yerine getirilmedi" diye firmaya yazabilirsiniz. Burada firma, müşteri memnuniyeti için ve/veya itibar kaybı yaşamamak için bir an önce parayı ödemeyi seçebilir.
SilEğer firma parayı kendi rızasıyla ödemeye karar verdiyse, çok düşük ihtimalle bir yanlışlık olması dışında eksik yatıracaklarını sanmam! Zira bu aşamadan sonra firmalar bir de icra masraflarına katlanmak istemez. (Parayı ya hiç ödemez ya da tam öderler.) Zaten size üzerinde net miktar belirttikleri bir İBRANAME de imzalatırlar. Şayet herhangi bir hata olursa da firmaya geri dönüp bu eksikliği gidermelerini isteyebilirsiniz.
Şu aşamada bütün kötü ihtimalleri akla getirip tedirgin olmak yerine en kısa sürede firmaya başvurmanızı tavsiye ederim. Çünkü hiçbir problem yaşamadan paranızı almanız da çok yüksek bir ihtimal!
Diğer sorunuza gelince, bir önceki cevabımın sonlarına doğru da belirttiğim gibi ödemeden sonra bu konuda size kesinlikle dava açamazlar, açarlarsa da mahkeme bu davayı KESİN HÜKÜM nedeniyle dinlemez bile. Bu 15 günlük itiraz süresi, HAK DÜŞÜRÜCÜ süredir. Hak düştükten sonra, karar yanlış bile olsa kesin bağlayıcı hale gelir, kesinleşen hakem heyeti kararına dayalı olarak yapılan ödemenin iadesi de İSTENEMEZ! Bakın bu konuda size iki karar örneği de vermiş olayım: (YARGITAY 19. Hukuk Dairesi Esas No: 2016/3070 Karar No: 2016/10683 Karar Tarihi: 14.06.2016) ve (YARGITAY 11. Hukuk Dairesi Esas No: 2014/18810 Karar No: 2015/920 Karar Tarihi: 23.01.2015)
1) http://www.edirnebarosu.org.tr/15-gunluk-itiraz-suresi-gecerek-kesinlesen-thh-kararina-karsi-menfi-tespit-davasi-acilamayacagiyargitay-karari/
2) http://www.hukukmedeniyeti.org/ictihat/9262/bankan-n-hakem-heyeti-karar-na-itiraz/
Bir firmadan almış olduğum koltuk takımının üçlülerinden birisinde dikiş hatası vardı.Firmaya ilettim gelip aldılar.Yaklaşık üç ay kadar sonra koltuğu getirdiler.Dikiş hatalarına el bile sürülmeden.İtirazlarim sonunda koltuğu tekrar götürdüler.Yaklaşık 7ay kadar sonra koltuk tekrar geldi(2 gün önce).Bu seferde farklı tonda bir kumaşla döşenmiş bir şekilde.Oysaki ben yemek masamın sandalyelerini koltuğun rengine uydurarak almıştım.Yeni gelen koltuğun rengiyle sandalyelerin tonu hiçbir şekilde birbirini tutmuyor.Firmayi aradım olmadı gittim.Magduriyetimi dile getirdim.Kumaşın aynisindan fabrikada olmadigindan bu renge dosediklerini soylediler.Rengi gercekten çok güzel ben de çok begendim ancak Bu durumda sandalyelerimle koltugun rengi borbirini tutmuyor.sandalyelerin de aynı kumaşla döşenip bu mağduriyetinin giderilmesini istedim.Fakat kabul etmediler.7 ay koltuksuz bıraktıkları yetmediği gibi şimdi de sandalyelerimle koltuğu uyumsuz hale getirdiler.Sandalyelerimin de aynı kumaşla döşenip bu mağduriyetinin giderilmesini istiyorum.Simdi gelen koltugun rengi cok hpsuma gitti.Bu durumda sandalyelerim icin talepte bulundugumda islemi yine koltuk uzerinden mi yapar tuketici hakem heyeti?Ama ben bu koltugun artik islem gormwsini ve renginin degismesini istemiyorum.Yardimci olur musunuz
YanıtlaSilMerhaba, Almış olduklarınız içinde “ayıplı çıkan ürün”, koltuk olduğuna göre talebinizin esasını koltuk oluşturmalıdır. Fakat firmanın mağduriyetinizi tam manasıyla gidermediğini, ürün tamirinde farklı renk kullanmalarının sebebini size nasıl izah ettiklerini vs. belirterek durumu açıklamak suretiyle terditli (kademeli) olarak [yani aralarında bir öncelik sırası belirleyerek iki talep öne sürmek şeklinde] başvuru yapabilirsiniz. Burada öncelikli olarak koltukla ilgili talebi öne sürmeniz gerektiği, firma tarafından bu yerine getirilemiyorsa ancak o halde sandalyelerin kumaşının koltuğa uydurulmasını isteyebileceğiniz kanaatindeyim. Bu da olmazsa ayıplı ürünü iade edip ödediğiniz parayı geri almayı da seçebilirsiniz. Başvurmanız neticesinde kararı elbette, karşı tarafın itiraz hakkı saklı kalmak üzere, gerekirse renk farkı ile ilgili bilirkişi raporu da istemek suretiyle Tüketici Hakem Heyeti verecektir. İyi günler.
Sil